ТЕХНОЛОГІЯ ВИГОТОВЛЕННЯ
СВІЧОК
9 КЛАС
Борисенко Надія Анатоліївна, аспірантка
кафедри педагогіки і методики технологічної освіти Глухівського національного педагогічного
університету
ім. Олександра Довженка, м. Глухів,
Сумська обл.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Зміст
курсу передбачає ознайомлення учнів з одним із найдавніших способів декору інтер'єру — свічками.
Класична
форма свічок у вигляді циліндра, що
містяться в бронзових
канделябрах, завжди створює атмосферу вишуканості та затишку. На сьогоднішній
день перед людиною постає багато нових дизайнерських рішень у цьому
виді мистецтва — свічки у вигляді тварин, квітів, оздоблення свічок
різними матеріалами природного та штучного походження, ароматичні свічки для
створення особливої атмосфери й для лікування запахом і кольором.
Матеріал,
що заплановано вивчати згідно з тематичним планом програми, є абсолютно новим для учнів. У зв'язку з цим
даний курс за вибором можна використати як базу для
профільного навчання у
старшій школі, а також для можливої професійної діяльності в майбутньому.
В основу
програми курсу за вибором покладено проектно- технологічний підхід. Згідно з цією
програмок) на вивчення курсу відведена 1 година на тиждень у 9-му класі.
Курс за
вибором доступний для класів, що не поділяють на гру ди хлопців
і дівчат.
Мета курсу: здійснення допрофільної підготовки учнів, забезпечення творчого самовираження та естетичного розвитку школярів, формування
стійкого інтересу до предмета.
Реалізація
змісту програми забезпечує вирішенням таких завдань:
• ознайомлення з різними видами свічок і
способами їх виготовлення;
• оволодіння технікою й технологією
виготовленню свічок;
• формування художніх смаків та уподобань учнів
під час виконання творчих проектів;
• ознайомлення зі світом професій «людина — художній образ»;
• розвиток навчально-пізнавальних інтересів на
основі використання творчих завдань у процесі здійснення проектно-
технологічної діяльності;
• створення умов для розвитку особистості
кожного учня.
Учні повинні знати:
• історію виникнення свічки;
• матеріали, посуд, інструменти й пристосування
для виготовлення свічок;
• основні види свічок;
• способи підготовки гніту; речовини, що
надають полум'ю свічки кольору, властивості речовин і кольори, що можна отримати,
вплив кольору свічки на людину, способи отримання кольорового полум'я під час
виготовлення гніту;
• правила й особливості виготовлення формочок
для свічок;
• можливі помилки у виготовленні свічок і
правила їх запобігання чи усунення;
• технологію виготовлення свічок;
• особливості фарбування воску; правила
ароматизації свічок;
• правила й можливості використання недогарків
старих свічок для виготовлення нових свічок;
• можливості дизайну свічок;
• способи декорування свічок і необхідні
матеріали;
• технологію декорування свічок;
• правила добору свічок для подарунку;
• види свічників; правила добору свічника до
свічки;
• способи й технологію виготовлення свічників;
• правила безпечної праці, пожежної безпеки;
санітарно- гігієнічні вимоги під час виготовлення свічок і свічників;
• характеристики професій дизайнера, художника-конструктора, вимоги
до них.
Учні повинні вміти:
• вибирати вид і проводити підготовку гніту для
свічки;
• надавати полум'ю свічки необхідного
(бажаного) кольору;
• виготовляти формочки для свічок;
• знаходити помилки в роботі й попереджувати чи
усувати їх;
• підбирати необхідні інструменти, матеріали
для виготовлення свічок, готувати їх до роботи;
• фарбувати віск; ароматизувати свічки;
•
виготовляти свічки з
недогарків;
•
виготовляти різні види свічок;
•
підбирати інструменти,
матеріали: для виготовлення свічників;
•
виготовляти свічники;
•
дотримуватися правил
безпечної праці> пожежної безпеки;
санітарно-гігієнічних вимог під час виготовлення свічок і свічників.
У процесі вивчення курсу, учні
ознайомлюються з різними
видами свічок, свічників і способами їх виготовлення, професіями дизайнера,
художника-конструктора. Широкий асортимент і значні
можливості в дизайні дозволяють учням виконати креативну
проектну роботу, розвивати якості особистості, необхідні
для майбутньої професійної діяльності.
Варіанти захисту проекту: презентації, аукціони, виставки-продажі, конкурси робіт, ярмарки.
Інструменти й
пристосування для виготовлення свічок доступні:
посуд для розплавлення воску, каструля для створення
водяної лазні, паличка для розмішування
воску, паличка для прикріплення гніту, інструменти для
різання, піпетки.
Зміст теоретичних відомостей, що мають подавати на заняттях, узгоджено з
характером практичних робіт. Навчально-виховні
завдання вирішують головним чином у процесі навчання.
Загалом на практичне навчання відведено не менше 75% загального бюджету
навчального часу, теоретичне - 25 %.
У ході вивчення
змісту курсу передбачене використання інструкційних карт, різноманітної наочності, інформаційно-комуні каційних технологій.
Під час виконання робіт
необхідно приділяти увагу правилам безпечної праці з
нагрівальними прилади, колючими й різальними інструментами, правильно opганізовувати робоче
місце, дотримуватися санітарно-гігієнічних
вимог і правил протипожежної безпеки.
Рекомендації щодо роботи з програмою
Розподіл годин у
навчальній програмі орієнтовний. Учитель Може
вносити зміни до розподілу годин, відведених програмою на вивчення окремих тем, змінювати
послідовність вивчених питань.
Учитель має право вирішувати,
як виконати чи представити той чи інший елемент виробу під час виконання завдань (у межах загальної
технології виготовлення свічок).
/elb/vugotovlennya_svichok.doc Завантажити |