ОСНОВИ ТЕХНОЛОГІЇ ПРИГОТУВАННЯ
КОНДИТЕРСЬКИХ
ВИРОБІВ
8 КЛАС
Хоруженко Тетяна Анатоліївна, старший викладач кафедри педагогіки та методики
технологічної освіти Глухівського національного педагогічного університету ім.
Олександра Довженка, м. Глухів, Сумська обл.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Однією з основних умов
життєдіяльності організму людини є харчування. Адже саме від організації режиму
харчування, його збалансованості за основними поживними речовинами й оптимальною
калорійністю залежать здоров'я, працездатність і тривалість життя людини.
Кондитерські вироби є невід'ємною частиною раціону харчування. Вони мають
привабливий зовнішній вигляд, гарний смак, високу калорійність завдяки вмісту
вуглеводів (крохмалю, цукру) і жирів, є одними із постачальників білків,
мінеральних речовин і вітамінів групи Б, РР,
А, легко засвоюються організмом людини. Якість
приготовлених кондитерських виробів залежить від майстерності кондитера, його
вміння правильно здійснювати технологічний процес і використовувати природні
особливості сировини, а також від його естетичного й художнього смаку.
Відповідно до завдань освітньої
галузі «Технологія» курс за вибором «Основи технології приготування
кондитерських виробів» сприяє формуванню в учнів культури праці й побуту,
навичок раціонального ведення домашнього господарства. Мета курсу: оволодіння
учнями технологією приготування кондитерських виробів, здійснення допрофільної
підготовки й усебічного розвитку школярів.
Завдання курсу за вибором:
•
ознайомлення із загальними
відомостями про харчові продукти;
•
оволодіння технологією
приготування кондитерських виробів із дотриманням правил безпечної праці й
санітарно-гігієнічних вимог;
•
формування вмінь здійснювати
органолептичне оцінювання якості кондитерських виробів;
•
виховання культури споживання
їжі, розвиток естетичних смаків.
Учні повинні знати:
•
значення кондитерських
виробів у харчуванні людини;
•
вимоги до сировини, що
використовують у кондитерському виробництві;
•
способи розпушування тіста;
•
види тіста, класифікацію
оздоблювальних напівфабрикатів і виробів із тіста;
•
основні технологічні процеси
виготовлення виробів із тіста;
•
сутність процесів, що
відбуваються в тісті під час його замішування, випікання й охолодження;
•
асортимент кондитерських
виробів із різних видів тіста;
•
технологію приготування
оздоблювальних напівфабрикатів, різних видів тіста і виробів із них;
•
ознаки готовності й вимоги до
якості кондитерських виробів;
•
правила організації робочого
місця;
•
правила безпечної праці й
санітарно-гігієнічні вимоги під час роботи в кухні-лабораторії.
Учні повинні вміти:
•
добирати продукти, інвентар і
посуд для приготування виробів;
•
готувати продукти
для приготування тіста й
оздоблювальних напівфабрикатів;
•
готувати оздоблювальні
напівфабрикати, різні види тіста й вироби з них;
•
естетично оформлювати готові
кондитерські вироби;
•
сервірувати стіл для
споживання їжі;
•
визначати якість
приготовлених кондитерських виробів;
•
пояснювати причини браку
оздоблювальних напівфабрикатів, різних видів тіста й виробів із них;
•
організовувати робоче місце
для приготування виробів;
•
дотримуватися
санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці в роботі з різальними
інструментами, нагрівальними приладами й гарячими рідинами.
В основу програми курсу за
вибором « Основи технології приготування кондитерських виробів» покладено
проектно-технологічний підхід. У процесі вивчення навчального матеріалу в учнів
поглиблюють знання про сутність та етапи проектно-технологічної діяльності,
формують уміння з проектування кондитерських виробів.
Програма розрахована на 35 годин.
Навчальний матеріал згруповано за темами. У програмі подано зміст теоретичного
матеріалу, лабораторних і практичних робіт. Орієнтовний перелік виробів визначено
з урахуванням складності їхнього приготування [4; 5; 7; 8]. На заняттях
рекомендовано використовувати технологічні карти та схеми під час приготування
певних кондитерських виробів, у тому числі розроблені учнями.
Вивчення курсу за вибором «Основи
технології приготування кондитерських виробів» завершують виконанням і захистом
творчого проекту, що й визначає результативність роботи учнів.
Рекомендації щодо роботи з навчальною програмою
Розподіл годин у навчальній
програмі орієнтовний. Учитель може вносити зміни до розподілу годин, відведених
програмою на вивчення окремих тем, а також змінювати послідовність вивчення
тем. Учитель також має право вирішувати, які вироби обрати для приготування
учнями.
Згідно з даною програмою на
вивчення предмета відведена 1 година на тиждень у 8-му класі. Отримані знання
та вміння можуть бути поглиблені в ході вивчення варіативних модулів
«Технологія приготування страв. Традиції української національної кухні» у 9 класі
й «Технологія хлібопекарського та кондитерського виробництва» у 10-11 класах,
профільної програми «Кулінарія» у 10- 11 класах.
Завантажити повністю
|