20 жовтня 2015 року на базі районного методичного кабінету відділу освіти Сквирської РДА відбулося засідання районного методичного об’єднання вихователів різновікових груп дошкільних навчальних закладів, навчально-виховних комплексів (об’єднань) по темі «Формування основ громадянської свідомості у дітей дошкільного віку».
Учасниками районного методичного об’єднання були обговорені наступні питання:
- сучасні підходи до громадянського виховання в дошкільному навчальному закладі;
- мета й завдання громадянського виховання дітей дошкільного віку;
- шляхи, засоби та методи патріотичного виховання дітей дошкільного віку;
- творча спадщина українських письменників класиків – основа формування громадянської свідомості дошкільників.
Громадянське виховання сприяє формуванню свідомого громадянина, патріота, професіонала, тобто людину з притаманними особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, спрямованими на саморозвиток та розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні.
Громадянське виховання дітей дошкільного віку має включати в себе правовий, моральний та патріотичний компонент.
Формування ціннісної моральної та правової практики дітей – одне з найважливіших завдань. Особливо важливо дати дітям знання про їхні права й водночас донести до свідомості дошкільнят, що вони не мають права порушувати прав інших людей.
Навички моральної поведінки є невід’ємною складовою розвитку дитини, що визначають її вчинки, зумовлюють ставлення до навколишньої дійсності дорослих і однолітків. Адже важливо не лише те, як дитина поводиться, а й те, як вона приймає рішення про певний вчинок. Цілеспрямоване моральне виховання дітей є передумовою формування їх моральної активності – готовності до належної поведінки, вміння бачити необхідність своїх дій відповідно до моральних норм, домагатися утвердження їх у поведінці однолітків.
Одним із компонентів громадянської обізнаності є патріотизм.
Усе, що ми хочемо сформувати в дітей, насамперед треба розвинути у собі, особистий приклад дорослого - основне джерело, звідки дитина бере зерна істини.
Діти шукають опору в гідному зразку, який може бути і дуже близьким, і віддаленим, залежно від рівня розвитку їхньої моральної свідомості, але завжди таким, що привертає увагу. Втілення в цьому зразку морального ідеалу полегшує і поглиблює залучення дітей до цінностей суспільства.
|