13.02.2014 року на базі Сквирського районного
методичного кабінету відбулося засідання районного методичного об’єднання для
вихователів різновікових груп з проблеми «Мовленнєві заняття в системі сучасної
дошкільної освіти».
Пі час районного методичного об’єднання було
розкрито поняття мовленнєвої компетентності, що включає в себе вміння на
практиці доречно користуватися мовою (висловлювати свої думки, бажання, наміри,
прохання тощо), використовувати для цього як мовні, так i позамовні (мiміка,
жести, рухи) та інтонаційні засоби.
Учасники РМО переконалися, що мовленням дитина
оволодіває в процесі спілкування під час piзних видів діяльності, адже всі вони
тісно пов'язані з мовленням i супроводжуються ним. Але повсякденного
спілкування для становлення мовленнєвої компетентності недостатньо. Основною
формою навчання дошкільнят у процесі організованої пізнавальної діяльності є
заняття. Саме на заняттях вихователь систематично та послідовно формує у дітей
мовленнєві уміння та навички, які закріплюються при спілкуванні дітей під час
різних видів діяльності в повсякденному житті.
На заняттях з мовленнєвого спілкування діти мають
не стільки засвоювати матеріал про навколишній світ, скільки вправлятися в
мовленнєвій діяльності. На мовленнєвих заняттях основну увагу варто
зосереджувати на практичному засвоєнні дітьми норм рідної мови (фонетичних,
лексичних, граматичних); формуваннi навичок розповідання та переказування.
Заняття з мовленнєвого спілкування проводять у вcix вікових групах один раз на
тиждень лише з підгрупами дітей. Тільки за цієї умови можна забезпечити
максимальну мовленнєву активність дітей на занятті.
|