29.11.2013 року відбувся семінар-практикум
вчителів-логопедів Сквирського району. Тема семінару: «Формування зв’язного (описово-розповідного) мовлення в дошкільників із
ЗНМ. Даний семінар став продовженням обговорення проблем дітей, які мають
особливі потреби.
Напередодні, 28.11.2013 року
вчителі – логопеди дошкільних закладів, батьки дітей взяли участь у вебінарі-
семінарі для батьків та педагогів «Робота з особливими дітьми дошкільного віку
в дошкільних навчальних закладах», який транслювався на освітньому порталі
ПедПРЕСА. Усі вчителі-логопеди мали змогу познайомитись з досвідом педагогів,
медиків, психологів в роботі з дітьми дошкільного віку з особливими потребами.
Кривда
Н.І., методист РМК, наголосила на використанні в роботі матеріалів вебінару та матеріалів Всеукраїнської
конференції, яка відбулась у квітні 2013 року та представила досвід роботи з дітьми шкільного віку,
що мають особливі потреби. Марценківська
І.А., голова методичного об’єднання логопедів району, вчитель-логопед
Сквирського ДНЗ № 2, проаналізувала контингенти дітей Сквирського району, що
мають вади у мовленнєвому розвитку (на підставі обстеження дітей у вересні 2013
року).
Денисюк
К.М., вчитель-логопед, Cквирської ЗОШ № 2 підготувала питання «Про корекційну роботу з
дітьми в ДНЗ».
Семінар мав практичне спрямування. Дієвою була спільна робота логопедів
над конспектом заняття з розвитку зв’язного (описово-розповідного) мовлення в дітей із ЗНМ.
За основу було взяте заняття вчителя-логопеда Сквирського
ДНЗ № 1 Невінчаної О.Г., яке було спрямоване на виховання мовленнєвої
компетентності дитини з мовленнєвими порушеннями.
Цікавий
та змістовний матеріал логопед подала у слайдах, які може використати кожен
логопед у своїй роботі з дітьми. До заняття вдало підібрані матеріали:
ілюстрація «На городі», предметні картки з теми овочі, кошик з сирими овочами,
тарілка з вареними овочами, сюжетна картинка «Збір урожаю», коробочки з
горохом, квасолею, насінням гарбуза, дзеркала.
Дітям були запропоновані різні вправи та ігри на розвиток
звукової культури мови, мовленнєвого дихання, фонематичного слуху, дрібної
моторики рук, зорової уваги, мислення, зв'язного мовлення, розвивалось вміння і
навички описувати і класифікувати предмети, складати речення, оповідання за
картиною.
Свої наробки з питання формування зв’язного мовлення по
даній лексичній темі представили вчителі-логопеди
Марценківська І.А., Титарчук С.П., Гайдамачук О.
Семінар завершився прийняттям методичних рекомендацій
щодо формування зв’язного (описово-розповідного) мовлення в дітей із ЗНМ, які
підготувала Грищенко Т.І., вчитель-логопед Сквирської ЗОШ № 1.
Завантажити матеріали. |