20.02.2014 року на базі Сквирського дошкільного
навчального закладу №1 «Світанок» відбувся семінар-практикум вихователів
ясельних, молодших груп дошкільних навчальних закладів з проблеми «Особливості
психомоторного розвитку дітей раннього віку».
У ході семінару було відзначено, що ранній вік -
унікальний період у розпитку дитини, який відрізняється низкою особливостей.
Для цього віку характерний швидкий темп фізичного і психічного розвитку. У
старшому віці не спостерігається такого швидкого збільшення ваги і росту
дитини, інтенсивного розвитку її мовлення, рухів, інтелекту.
Інтенсивний темп розвитку пов'язаний зі швидким
підвищенням працездатності організму малюка. Одночасно дитину раннього віку
характеризує недостатня витривалість нервової системи. Чим меншою є дитина, тим
коротшим с час її неспання і довшим є сон упродовж доби. Якщо порушуються ці
умови, то у дитина втомлюється, що призводить до виснаження нервової системи.
Чітке дотримання режиму забезпечує правильний розвиток і добре самопочуття дитини.
Уміння, які опановують діти, взаємопов'язані.
Початок формування органів чуття, перш за все зору і слуху, відіграє важливу
роль у розвитку рухів руки, повзання і ходьби, а без своєчасного розвитку руки
неможливим є подальший розвиток предметної діяльності тощо.
Розвиток мовлення пов'язаний із розвитком рухової
сфери дітей. Дрібні рухи пальців рук стимулююче впливають на формування
розмовного центру.
Успішність розвитку і виховання дітей раннього
віку залежить від таких умов:
дотримання режиму, який відповідає віковим та
індивідуальним особливостям;
систематичне проведення занять, розваг, свят;
педагогічно-правильне керівництво самостійною
діяльністю;
створення спокійного ритму життя, доброзичлива
атмосфера, стійкий емоційно-позитивний настрій дітей; емоційно-збагачене
спілкування з кожним;
педагогічна майстерність вихователів та їхня любов
до кожного малюка.
ВИСНОВКИ про особливості сенсорно-перцептивного
розвитку в ранньому віці:
- розрізнення ознак предметів проявляється як
впізнавання, в якому інтегровані процеси пам'яті та сприймання;
- найкраще дитина розрізняє форму й величину
предметів, які є умовою її предметних дій;
- розвиток орієнтувальних дій відбувається при
переході від практичного примірювання до зорового співвідношення предметів за
їх ознаками і до порівняння з використанням уявних мірок-образів;
- засвоєнню слів на позначення ознак
(прикметників) сприяють вправи на вибір предмета за названою дорослим ознакою;
- створюється основа для подальшого засвоєння
сенсорних еталонів.
Таким чином, ранній вік – період інтенсивного
психічного розвитку дитини, який відбувається за декількома напрямками:
1. Розвиток предметної діяльності і ділового
спілкування з дорослим.
2. Розвиток активного мовлення дитини.
3. Розвиток довільної поведінки.
4. Поява ігрових заміщень.
5. Формування потреби у спілкуванні з однолітками.
6. Розвиток самосвідомості і самостійності дитини.
|