Однією із
найпоширеніших причин неуспішності учнів початкової школи є різноманітні
порушення усного та писемного мовлення, через які дитині складно навчитися добре
читати та грамотно писати.
Деякі вчителі
та батьки вважають єдиним мовленнєвим порушенням розлади звуковимови, вони
думають, що дитина виговориться сама, а дисграфічні помилки - це помилки, які
виникли в результаті неуважності, невміння слухати пояснення вчителя, байдужого
ставлення до навчання.
Насправді ж це
не так. В основі таких помилок лежить несформованість фонетико-фонематичної та
лексико-граматичної сторони мовлення.
Несформованість
операцій письмового мовлення призводить до таких видів дисграфій:
артикуляційно-акустична, граматична, оптична.
Учителі
початкової школи, застосовуючи індивідуальний підхід, часто виправляють деякі
дефекти вимови, якщо йдеться про легкі вади. Проте, для усунення складніших
порушень потрібна тривала корекційна робота, яка має охопити весь комплекс
мовних порушень: усне мовлення, читання, письмо. Корекцію потрібно розпочинати
як найраніше, і найкраще, якщо її проводить спеціаліст.
Оскільки,
у дитини з вадами порушено сприймання, процеси аналізу, синтезу, узагальнення,
абстрагування, особливу увагу в корекції психічного розвитку таких дітей
логопеди приділяють збагаченню їхніх знань про довкілля.
19.03.2014
року на базі РМК проведено семінар-практикум вчителів-логопедів з питань
попередження дисграфії в учнів загальноосвітньої школи.
Учитель-логопед
ЗОШ № 1 Грищенко Т.І. провела відкрите заняття з школярами, що мають порушення
читання і письма. Діти вчились розрізняти звук [т] і букву Т-т.
Марценківська І.А., вчитель-логопед
ДНЗ № 2, керівник РМО логопедів району, підготувала методичні рекомендації щодо
формування передумов грамоти в учнів ЗОШ.
|