16 жовтня 2013 року на базі НВК
«Сквирський ліцей - ЗОШ І-ІІ ст.» відбувся семінар-практикум для вчителів
української мови та літератури на тему «Формування в учнів умінь і навичок
зв’язного мовлення».
Учителі загальноосвітніх
навчальних закладів опрацювали структуру уроку навчального твору; звернули
увагу на оцінювання власного висловлювання, види помилок і засіб підвищення
грамотності учнів. Також педагогами було виконано перевірку власного
висловлювання за схемою оцінювання тестового завдання з розгорнутою відповіддю
з української мови.
Адже сучасна концепція мовної
освіти висуває на перший план завдання української мови як навчального предмета
- навчити користуватися мовними засобами при сприйнятті та створенні
висловлювань у різних сферах спілкування. Створення системи розвитку зв’язного
мовлення – завдання складне. Необхідно враховувати такі чинники:
1.Формування комунікативних
умінь:
-осмислення теми і головної
думки;
-добір і систематизація
матеріалу;
-реалізація задуму;
-удосконалення написаного;
2.Оволодіння усною і писемною
формою висловлювань;
3. Оволодіння типами і стилями
мовлення.
Система робіт із розвитку
мовлення визначається насамперед програмою і має вибудовуватися відповідно до
основних принципів дидактики. Важливо враховувати принцип переходу від простого
до складного з урахуванням психолого-вікових та пізнавальних особливостей
школярів, який забезпечить оптимальність у визначенні типів, видів, тематики
робіт із мовленнєвої діяльності.
Керівник РМО, вчитель-методист НВК «Сквирський ліцей -
ЗОШ І-ІІ ст.», Кочина В.С. поділилася досвідом з питання «Методика формування орфографічних умінь і навичок», звернула
увагу на помилки, що трапляються у власних висловлюваннях.
Методист РМК Т.Г.Максимець |