19 листопада 2012 року відбувся семінар вчителів світової
літератури «Формування ключових компетентностей учнів на уроках літератури шляхом використання
інноваційних технологій».
В. Сухомлинський писав: «Педагогічна ідея – це повітря, у
якому розправляє крила педагогічна творчість». Адже метою сучасного уроку стає
вже не нагромадження знань, а пошукова діяльність,
спрямована на формування вмінь і навичок щодо орієнтації в
інформаційному просторі. На уроці літератури не просто відбувається знайомство
з новим художнім твором, а здійснюється поліфонічне спілкування. Важливим
завданням словесника залишається формування в кожній непересічній особистості школяра кваліфікованого читача. Урок
літератури – це урок сприйняття світу як
найбільш яскравого й
доступного для дитини. Саме тому необхідно застосовувати під час викладання
літератури такі інноваційні форми і методі, які б збуджували творчість учнів,
створювали атмосферу розкутості, емоційного піднесення, учили критично мислити,
відстоювати свою позицію. Сучасні
інноваційні педтехнології – активні форми діяльності учнів,
які залучають їх до творчого процесу пізнання, дослідження проблем, формування
власної думки та самореалізації. Успішність та ефективність формування
компетентностей учнів залежить від форм та методів організації
навчально-виховного процесу.
Методист РМК Т.Г.Максимець |