Понеділок, 29.04.2024, 22:36
Вітаю Вас Гість | RSS

Офіційний сайт відділу освіти Сквирської РДА

Меню сайту
...

n_1258.png" style="width: 150px; height: 59px;" />

Статистика
Rambler's Top100
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Вхiд

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Електронна бібліотека

Головна » Статті » Трудове навчання

Курси за вибором 8-9 класи. Навчальні програми

МОДУЛЬНЕ ОРИГАМІ

8 КЛАС

Грудина Н. М., учитель вищої категорії загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів № 6, м. Глухів, Сумська обл.; Борисенко Н. А., аспірантка

кафедри педагогіки і методики технологічної освіти Глухівського національного педагогічного університету ім. Олександра Довженка, м. Глухів, Сумська обл.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Оригамі — назва найдавнішого японського мистецтва складання різних фігур із паперу. Під час вивчення курсу «Модульне оригамі» учні мають ознайомитися з відомими творами декоративно-ужит­кового мистецтва різних країн та епох, виготовити власні вироби.

Зміст курсу базується на знаннях і вміннях, що учні отримали в початковій школі, зокрема, виготовлення об'ємних фігур із арку­ша паперу шляхом його згинання. Техніка модульного оригамі від­різняється від традиційного тим, що вироби складають не з одного аркуша паперу, а з багатьох однакових частин — модулів. Отже, учні мають змогу розширити знання про цю техніку, розвинути відповідні вміння та прийоми роботи з папером.

Для виготовлення виробів за технікою модульного оригамі по­трібні недорогі й доступні матеріали — папір, клей ПВА й несклад­ні пристосування — канцелярський ніж, лезо, лінійка, олівець.

Курс за вибором доступний для класів, що не поділені на групи хлопців і дівчат.

Метою курсу за вибором є допрофільна підготовка, оволодіння учнями технікою модульного оригамі, усебічний розвиток особис­тості школярів, конструкторська підготовка.

Завдання курсу за вибором:

      ознайомити з досвідом відомих майстрів, сучасних умільців оригамі;

      ознайомити з видами оригамі, технікою роботи з папером, про­фесіями дизайнера, конструктора, художника;

      формувати практичні навички художньо-творчих дій із мо­дульного оригамі в процесі проектно-технологічної діяльності на основі розуміння нерозривного зв'язку образу й форми, уяв­лення про декоративно-ужиткове мистецтво;

      виховувати естетичне ставлення до народного мистецтва, сти­мулювати творчий потенціал учнів, естетичне вдосконалення.

Учні повинні знати:

      історичні відомості про техніку оригамі;

      базові форми, умовні позначення на папері;

      види наперу fa його властивості;

      матеріали, інструменти, що використовують для виготовлення
модульного оригамі;

     розмір паперу для модулів;

      способи з'єднання модулів;

      технологію виготовлення виробів у техніці модульного ори-
гамі;

      санітарно-гігієнічні вимоги, правила безпечної праці й орга-
нізації робочого місця під час виготовлення виробів технікою
оригамі.

Учні повинні вміти$

      підготувати матеріали для виготовлення модульного оригамі;

■ • добирати інструменти та пристосуй а н н я, конструкційні матері-
али для оздоблення макетів виробів;

      складати модулі;

      виготовляти макети виробів за зразком і самостійно розроблені
макети;

      створювати й захищати творчий проеіст;

     дотримуватися правил безпечної праці й санітарно-гігієнічних
вимог.

Працюючи в техніці оригамі, учні розвивають увагу, логічне
й образне мислення (учень роздивляоъ-.^: t ьіс ;j: „ /!на~пзус його
структуру, прийоми виконання, моделює предмет* художні й ес-
тетичні смаки. Школярі розширюють \ яь.-^ння jp. навколишній
світ, географічні й етнографічні аспекти орнамоит^к;;, про понят-
тя «трикутник», «квадрат», «коло», «циліндр » ччиц» Відбувається
розвиток дрібної моторики пальців рук, мускулатуро кисті руки,
окоміру, гостроти зору, що, на нашу думку- г ва:к,тк£им для май-
бутньої професійної діяльності.

У процесі оволодіння даною технікою створюють умови для ви-
користання міжпредметних зв'язків, зокрема, з історією, народо-
знавством , образотворчим мистецтвом, кресленням, математикою.
Змістом програми передбачено ознайомлення учнів зі світом про-
фесій, таких як: дизайнер, конструктор, художник, що сприятиме
свідомому вибору профілю навчання у старшій школі й майбутньої
професійної діяльності.

Засвоєнню матеріалу цієї програми сприятимуть різні форми
роботи: теоретичні, практичні заняття, лабораторні роботи, дослі-
дження, організація виставок, екскурсій, конкурсів.

Вироби, виготовлені учнями підчас вивчення курсу за вибором, мають бути придатними до практичного застосування.

Виготовлення виробів технікою модульного оригамі реалізу­ють через проектно-технологічну діяльність. Учні мають викона­ти творчий проект і захистити його. Можливими формами захисту творчого проекту можуть бути презентації, виставки-продажі, яр­марки.

Під час виконання робіт необхідно приділяти увагу правилам безпечної праці з колючими й різальними інструментами, пра­вильно організовувати робоче місце, дотримуватися санітарно- гігієнічних вимог..

Рекомендації щодо роботи з програмою

Розподіл годин у навчальній програмі орієнтовний. Учитель може вносити зміни щодо розподілу годин, відведених програмою на вивчення окремих тем, змінювати послідовність викладення на­вчального матеріалу.

Учитель має право вирішувати, який вид виробу обрати для ви­готовлення.

Тематичний план

№ з/п

Назва теми

Кількість годин

1

Вступ. Загальні відомості про оригамі

1

2

Оригамі як вид декоративно-прикладного мистецтва і його види

1

3

Види паперу. Характеристика різних видів паперу. Його властивості

2

4

Базові форми. Основні й складні згини

3

5

Характеристика модульного оригамі

3

6

Складання виробу за зразком (квіти, тварини)

3

7

Проектування та виготовлення виробу технікою модульного оригамі

18

8

Презентація та оцінювання результатів проектної

діяльності

1

9

Резерв часу

3

 

Разом

35

ПРОГРАМА

№ з/п

К-ть

год

Назва теми та її зміст

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1

1

Вступ. Загальні відомості про оригамі

Правила безпечної праці й санітарно-гігієнічні ви­моги. Організація робочого місця

            Називає основні відомості про оригамі;

            організовує робоче місце для роботи за технікою оригамі;

           дотримується правил без­печної праці, санітарно- гігієнічних вимог

2

1

Оригамі як вид декоративно-прикладного мистецтва і його види Історичні відомості про оригамі як вид декоративно- ужиткового мистецтва. Види оригамі. Досягнення майстрів Японії, Велико­британії, Китаю в розви­тку модульного оригамі. Інструменти й матеріали, необхідні для виготовлення оригамі. Допоміжні матері­али (фарби, бісер, стрічки тощо).

Символіка кольорів у мис­тецтві. Технологія виготов­лення модульного оригамі. Застосування виробів для прикрашання житлових і громадських приміщень

    Називає види оригамі, інструменти й матеріали, необхідні для виготовлен­ня оригамі;

           характеризує символічне значення кольорів у мис­тецтві

3

2

Види паперу. Характерис­тика різних видів паперу. Його властивості

Види паперу (папір дво­сторонній, журнальний, папір для заміток (стікери), офісний, папір для оригамі, кольоровий двосторонній папір для дитячої творчості, його властивості.

           Називає види паперу, його властивості:

           добирає колекцію паперу;

    розрізняє й добирає ін­струменти, необхідні для оригамі;

           організовує робоче місце;

            дотримується санітарно- гігієнічних вимог

Вироби, виготовлені учнями підчас вивчення курсу за вибором, мають бути придатними до практичного застосування.

Виготовлення виробів технікою модульного оригамі реалізу­ють через проектно-технологічну діяльність. Учні мають викона­ти творчий проект і захистити його. Можливими формами захисту творчого проекту можуть бути презентації, виставки-продажі, яр­марки.

Під час виконання робіт необхідно приділяти увагу правилам безпечної праці з колючими й різальними інструментами, пра­вильно організовувати робоче місце, дотримуватися санітарно- гігієнічних вимог..

Рекомендації щодо роботи з програмою

Розподіл годин у навчальній програмі орієнтовний. Учитель може вносити зміни щодо розподілу годин, відведених програмою на вивчення окремих тем, змінювати послідовність викладення на­вчального матеріалу.

Учитель має право вирішувати, який вид виробу обрати для ви­готовлення.

 

Категорія: Трудове навчання | Додав: Адмін (09.12.2012)
Переглядів: 743 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук по сайту
...

РС ГУ ДСНС

Годинник
Архів записів
Система ІСУО


Освіта ua

Відділ освіти Сквирської РДА м. Сквира, вул. Богачевського, 55, 09000 skviravo@ukr.net