ЛІПЛЕННЯ ІЗ
СОЛОНОГО ТІСТА
8 КЛАС
Ігнатенко Ганна Володимирівна, доцент кафедри педагогіки і методики технологічної освіти Глухівського
національного педагогічного університету ім. Олександра Довженка, м. Гпухів,
Сумська обл.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Вибірковий курс «Ліплення із
солоного тіста» має на меті підготовку учнів до вибору технологічного профілю,
що базується на предметно-перетворювальній діяльності. Програмою передбачено
оволодіння учнями одним із найдавніших видів декоративно- ужиткового мистецтва —
ліпленням із солоного тіста. Визначений вид мистецтва сприяє розвитку
конструктивного мислення, творчої уяви. Також школярі удосконалюють уміння
роботи з пластичними матеріалами, розвивають моторику пальців рук. Залучення
учнів до предметно-перетворювальної діяльності — ліплення — має бути
диференційованим із урахуванням індивідуальних особливостей школярів.
Завдання курсу:
•
розвиток творчих здібностей
учнів;
•
розвиток конструктивного
мислення;
•
розширення художнього
кругозору;
•
розвиток і поглиблення інтересів
школярів до традицій українського народу;
•
заохочення школярів до
предметно-перетворювальної діяльності;
•
залучення до
проектно-технологічної діяльності;
•
поглиблення знань про
технології обробки матеріалів;
•
удосконалення прийомів
ліплення.
Учні повинні знати:
•
історичні відомості про вид
декоративно-прикладного мистецтва — ліплення із солоного тіста;
•
матеріали, інструменти, що
використовують для ліплення із солоного тіста;
•
технологію ліплення із
солоного тіста;
•
способи кольорового
оформлення виробів із солоного тіста;
•
елементи символіки в техніці
«ліплення із солоного тіста»;
•
санітарно-гігієнічні вимоги,
правила безпеки праці й організації робочого місця.
Учні повинні вміти:
•
організовувати робоче місце;
•
добирати матеріали для
ліплення із солоного тіста;
•
виготовляти вироби із
солоного тіста за зразком;
•
створювати та презентувати
власний проект;
•
дотримуватися правил безпеки
праці й санітарно-гігієнічних
вимог.
У навчальному процесі вчитель
використовує методи проектування, з якими учні ознайомилися на уроках
трудового навчання: фантазування, комбінування, метод фокальних об'єктів,
комбінаторики.
Узагальнювальним практичним
результатом роботи учнів за цією програмою має бути проект. Поданий у програмі
перелік об'єктів практичної роботи має орієнтовний характер; тематику
практичних робіт і проекту учні обирають самостійно, виходячи зі своїх
особистих уподобань та інтересів; учитель має виконувати роль координатора.
Проекти можуть бути індивідуальні, парні, групові.
Викладання теоретичних відомостей
не має перевищувати 20 % від загального обсягу годин, запланованих на курс.
Вивчення курсу рекомендоване у
восьмому класі впродовж 35 годин.
У подальшому можливе більш
поглиблене вивчення технологій ліплення не тільки із солоного, але й солодкого,
прісного тіста.
Завнтажити
|