Четвер, 13.08.2020, 15:15
Вітаю Вас Гість | RSS

Офіційний сайт відділу освіти Сквирської РДА

Меню сайту
...

Статистика
Rambler's Top100
Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0
Вхiд

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Головна » 2016 » Травень » 19 » Семінар-практикум для вчителів фізики
06:45
Семінар-практикум для вчителів фізики

19 травня 2016 року в НВК «Сквирський ліцей – ЗОШ І-ІІ ступенів проведено семінар-практикум вчителів фізики з теми: «Використання цифрового вимірювального комплексу «Еinstein™» LabMate. Вчитель фізики Сквирського ліцею Гайдай Руслан Миколайович провів з учнями 10 класу математичного профілю лабораторні роботи, в яких були задіяні цифрові пристрої для вимірювання температури, відстані, тиску, датчик руху та фіксуючий пристрій «Оптичні ворота», датчики магнітного поля, напруги і сили струму. Провести вимірювання спробували і вчителі. Крім вище названих приладів ними ще були використані датчик пульсу, вологості, освітленості, ультрафіолетового випромінювання. Розглянули принцип роботи цифрового мікроскопа «Levenhuk», ознайомилися з набором по кінематиці з рухомими візками та фіксаторами їхнього руху, проаналізували програмне забезпечення для управління класом «Classroom». Провели практичне заняття з використання можливостей документкамери у поєднанні з інтерактивною дошкою. Вчителям фізики Сквирського району було запропоновано проводити зі своїми учнями лабораторні роботи на базі фізичного кабінету Сквирського ліцею.

Минуле-сьогодення-майбутнє!!!

Цифрові вимірювальні комплекси ввійшли в практику шкільного експерименту в більшості країн світу, як невід'ємний компонент сучасного уроку. Цифрова інформаційна революція, що відбувається в суспільстві, привела до надлишку інформаційного потоку, який дуже сильно вплинув на якість процесу навчання. Виходячи із сучасних поглядів педагогіки на цілепокладання самого процесу навчання (компетентністний підхід до навчання), методика викладання предметів природничого циклу затребувала нові засоби навчання, які дозволили б прискорити процес одержання, обробки й аналізу інформації під час уроку. Технічним проривом виявилося створення спеціалізованих цифрових вимірювальних комплексів, адаптованих під якісно нові можливості навчання. Головною перевагою цього рішення стало розширення раніше вже отриманих учнем навичок роботи із цифровими приладами - комп'ютером, телефоном, фотоапаратом, відеокамерою і т.д. Оскільки основним завданням учителя сьогодні є навчити учня знаходити, обробляти інформацію й робити з неї висновки, застосування цифрових вимірювальних комплексів у педагогічному процесі дає всім суб'єктам навчальної діяльності можливість це робити з мінімальними витратами часу.

Для цифрових вимірювальних комплексів, що застосовуються в освіті, сьогодні створена достатня кількість програмних засобів, які забезпечують візуалізацію отриманих даних. У більшості випадків, програмне забезпечення розробляється під конкретний комплекс, хоча є й універсальні програмні оболонки. Основним критерієм для цього ПЗ є: простота використання оболонки, інтуїтивно зрозумілий інтерфейс програми й вбудовані математичні функції, достатні для повноформатного аналізу процесу. Інструменти, імплантовані в програмну оболонку, повинні максимально заощаджувати час користувача для одержання необхідного результату у вигляді математичної закономірності.

Етапи освоєння роботи із цифровим вимірювальним комплексом передбачають: оптимальний добір датчика для виміру необхідної величини, загальні установки (діапазон виміру), добір частоти одержання даних і тривалості запису даних. При правильному співвідношенні, користувач одержує чітку графічну картину досліджуваного процесу й масив даних у вигляді таблиці, яку можна експортувати в інші математичні оболонки.

Дана цифрова лабораторія «Еinstein™» може працювати як автономна мобільна лабораторія.

Бездротовий реєстратор даних серії «Еinstein™ LabMate» – це компактний і в той же час потужний пристрій з датчиками, які можуть передавати дані на планшетний і персональний комп'ютер за допомогою USB або Bluetooth з'єднань. Реєстратор «Еinstein™» може застосовуватися в польових умовах для дослідів з будь-яких природничо-наукових дисциплін. Використовуючи вбудовані і зовнішні цифрові датчики (більше 68), можна проводити багато досліджень, демонстраційних і лабораторних робіт, а також виконувати науково-дослідні проекти.

Частина приладів, для виконання дослідів, використовується з наявних у кабінеті фізики. Але аналогові зразки менш чутливі та для використання результатів дослідження необхідно витратити багато часу.

Перелік лабораторних робіт, що виконуються з використанням цифрового вимірювального комплексу Einstein™ LabMate від ТМ Розумники

«Фізика 7-9 клас»

1. Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу.

2. Визначення періоду обертання тіла.

3. Дослідження коливань нитяного маятника.

4. Дослідження пружних властивостей тіл.

5. Визначення коефіцієнта тертя ковзання.

6. Вивчення умови рівноваги важеля.

7. Визначення ККД простого механізму.

8. Вивчення теплового балансу за умов змішування води різної температури.

9. Визначення питомої теплоємності речовини.

10. Вимірювання опору провідника .

11. Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників.

12. Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників

13. Складання та випробування електромагніту.

14. Спостереження явища електромагнітної індукції.

Всього робіт – 22, забезпечуються - 14

«Фізика 10-11 клас»

Фронтальні лабораторні роботи

1. Визначення прискорення тіла під час рівноприскореного руху.

2. Дослідження руху тіла по колу.

3. Вимірювання жорсткості пружного тіла.

4. Вимірювання коефіцієнта тертя.

5. Дослідження рівноваги тіл під дією кількох сил.

6. Виготовлення маятника і визначення періоду його коливань.

7. Дослідження одного з ізопроцесів.

8. Вимірювання відносної вологості повітря.

9. Вимірювання ЕРС і внутрішнього опору джерела струму.

10. Дослідження явища електромагнітної індукції.

Всього робіт – 14, забезпечуються – 10.

Лабораторний практикум

1. Дослідження вільного падіння тіл.

2. Вимірювання прискорення вільного падіння.

3. Дослідження руху тіла, кинутого під кутом до горизонту.

4. Вивчення руху тіла по колу.

5. Дослідження пружних властивостей тіл.

6. Визначення гальмівного шляху тіла та коефіцієнта тертя ковзання.

7. Дослідження механічного руху тіл із застосуванням закону збереження енергії.

8. Дослідження нитяного маятника

9. Вимірювання ємності конденсатора.

10. Визначення енергії зарядженого конденсатора.

11. Визначення температурного коефіцієнта опору металу.

12. Вимірювання індуктивності котушки.

13. Дослідження напівпровідникового діода.

14. Дослідження залежності опору напівпровідників від температури.

15. Дослідження транзистора.

16. Дослідження магнітного поля Землі.

17. Дослідження магнітного поля соленоїда.

Всього – 24, забезпечуються – 17.

 

Переглядів: 529 | Додав: Адмін | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук по сайту
...

РС ГУ ДСНС

Календар
«  Травень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Годинник
Архів записів
Система ІСУО


Освіта ua

Відділ освіти Сквирської РДА м. Сквира, вул. Богачевського, 55, 09000 skviravo@ukr.net