18.04.2013
року на базі районного методичного кабінету відбулося засідання районного
методичного об′єднання вихователів різновікових груп з проблеми «Розвиток
художньо-естетичної компетентності дітей дошкільного віку за сферою
життєдіяльності «Культура». Під час РМО були
обговорені наступні питання:
- створення умов для
різноманітних видів художньо-мистецької діяльності в дошкільному навчальному
закладі;
- організація занять по
зображувальній діяльності в різновіковій групі;
- розвиток творчості
дошкільників під час образотворчої діяльності в дитячому садку (з досвіду
роботи вихователя Рогізнянського НВК
Самелюк І.Д.);
Висновки засідання РМО:
Основним завданням
виховання та навчання в процесі образотворчої діяльності є одержання дітьми
вмінь передавати уяву про предмети, явища за допомогою виразних образів.
Залучаючи дітей до
художньої творчості, вихователь повинен виховувати в них естетичне відношення
до зображувального мистецтва, до оточуючого життя, допомагати накопиченню
естетичних вражень, формувати індивідуальні інтереси, здібності, нахили.
Для вирішення цих завдань
в дитячому садку необхідно знайомити дітей з різними видами образотворчої
діяльності такими як малювання, ліплення, аплікація та конструювання.
Кожен з цих видів має свої
можливості у відображенні вражень дитини про оточуючий світ.
Під час планування роботи
вихователь повинен ретельно продумати, використання якого матеріалу дозволить
дітям швидко і легко оволодіти навичками зображення. Знання, які одержують
дошкільники на заняттях одним видом зображувальної діяльності, можуть з успіхом
використовуватись на заняттях з іншим видом роботи і з іншим матеріалом.
Образотворча діяльність
дошкільників як вид художньої діяльності повинна носити емоційний, творчий
характер. І педагог створює для цього всі умови: він перш за все забезпечує
емоційно-образне сприйняття дійсності, формує естетичні відчуття і уявлення,
розвиває образне мислення і уяву, учить дітей способам створення зображень,
засобам їх виразного рішення.
Процес навчання повинен
бути направлений на розвиток дитячої образотворчої творчості, на творче
віддзеркалення вражень від навколишнього життя, творів літератури і мистецтва.
Ціль кожного заняття – розвивати їх творчі потенціальні можливості.
У роботі з дітьми різного
віку в дитячих садах здійснюють три форми навчання:
*
заняття з кожною віковою підгрупою;
*
одночасні заняття з віковими підгрупами, але по різних видах діяльності;
*
одночасні заняття з віковими підгрупами в одному виді діяльності, але з різним
програмним змістом.
Дитяча образотворча
творчість може успішно розвиватися тільки за умови цілеспрямованого керівництва
з боку педагога. Таке керівництво можливе у тому випадку, коли вихователь знає,
чому і як учити дітей, має необхідну підготовку в області мистецтва, сам
володіє образотворчими навиками і уміннями. Методист РМК Н.С.Чернега.
|