Субота, 20.04.2024, 08:08
Вітаю Вас Гість | RSS

Офіційний сайт відділу освіти Сквирської РДА

Меню сайту
...

n_1258.png" style="width: 150px; height: 59px;" />

Статистика
Rambler's Top100
Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0
Вхiд

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Головна » 2012 » Жовтень » 22 » Cемінар-практикум вчителів 2–их класів
17:18
Cемінар-практикум вчителів 2–их класів

18 жовтня на базі Великополовецького НВК відбувся семінар-практикум вчителів 2–их класів на тему «Психолого-педагогічні аспекти формування навички каліграфічного письма молодших школярів». Учасники семінару відвідали відкритий урок української мови, який провела Н.П.Федоренко та подивились фрагмент уроку української мови, запропонований вчителькою К.Гребельського НВК Г.І.Лебедик.

Відділ освіти Сквирської районної державної адміністрації

Районний методичний кабінет

Інформаційно-методичний бюлетень

«Психолого-педагогічні аспекти формування навички каліграфічного письма молодших школярів»

Одним із основних завдань початкового етапу навчання української мови є оволодіння учнями писемним мовленням. Культура писемного мовлення передбачає грамотне, охайне, чисте відповідно до мовних норм каліграфічних та естетичних правил правильне висловлення думки за допомогою графічних знаків – літер на письмі. Оволодіння мистецтвом писати гарно і чітко в зошитах і на класній дошці є, безперечно, одним з найголовніших завдань процесу формування культури писемного мовлення у молодших школярів.

Навчання дітей каліграфії має проводитися за зразками вчителя на класній дошці і в зошитах.

Основні вимоги до писання на дошці:

-          класна дошка має бути гладенькою, коричневого або темно-зеленого кольору, розкреслена за зразком зошита відповідно класу із збільшенням графічної сітки в 10-15 разів;

-          під час письма вчитель повинен стежити, як сприймають учні вивчений матеріал та писати в середньому темпі;

-          пишучи на дошці, підправляти написане ганчіркою, а не пальцем, долонею;

-          обов’язково коментувати письмо;

-          запис зразка на дошці не можна виконувати до початку уроку;

-          при написанні на класній дошці учитель повинен пам’ятати, що це зразок для запису в зошиті;

Учнівські зошити — це дзеркало, в якому відображається ставлення учня до навчання. Все починається з дати. Дехто з учителів вже в 2 класі практикує писати дату повністю. Це недоцільно — забирає на уроці час; числівник не вивчається, тим більше відмінювання їх.

Деякі поради вчителю:

-          на пропущених рядках між роботами вчитель робить свої висновки, зауваження, ставить оцінку. Все це він повинен робити каліграфічно;

-          розмальовувати шкільні зошити і наклеювати малюнки на них не дозволяється;

-          якщо заголовок довгий, не вміщується в одному рядку, то останнє слово або кілька слів переносяться на середину другого рядка;

-          неправильне написання букв слід підкреслити червоною пастою.

                Наприкінці 3 класу, починаючи з ІІ півріччя, вчитель поступово переводить дітей на письмо в зошитах в одну лінію. Остаточно цей перехід завершується у 4 класі. Відповідно до змін розліновки зошитів має змінюватись і розліновка класної дошки. У кожному класі має бути постійний плакат із зразком шрифту та різними способами поєднання літер у словах.

Для забезпечення відповідного нахилу вчитель з перших уроків має дбати про правильну позу дитини під час письма, положення лівої й правої руки на парті та інші гігієнічні правила, а саме:

-          під час письма тулуб дитини має перебувати у прямому положенні, не притискуючись грудьми до краю парти, голова трохи схилена до зошита так, щоб відстань від очей до вістря ручки становила близько 30см;

-          ноги мають стояти на підніжці або на підлозі;

-          обидві руки мають бути розташовані на парті;

-          лікоть правої руки ні в якому разі не повинен звисати з парти;

-          ручку слід тримати трьома пальцями – великим, середнім і вказівним без зайвої напруги, під кутом близько 45º, кінець ручки має бути спрямований до правого плеча.

-          відстань від вістря ручки до вказівного пальця – 1,5—2 см;

Розташування парт в класі має бути здійснено також з урахуванням відповідних гігієнічних вимог:

-          парти в класі можуть бути розташовані не більш як у три ряди; відстань від першої парти до дошки не повинна бути меншою ніж 2 м, а від останньої – не більшою як 8 м;

-          світло має падати на дошку зліва стосовно учнів;

-          при необхідності біля дошки повинні бути встановлені додаткові світильники, від яких світло рівномірно відбивалося б на поверхню дошки, не створюючи на ній відблисків.

Література:

1. Дорогавцева С. Розвиток тонкої моторики – шлях до каліграфічного письма/ж. «Поч.школа», №8-2010.

2. Малихіна О.В. Мотивація учіння молодших школярів/ О.В.Малихіна. – К.: Навч. Книга, 2002.

3. Мальований Ю.Г. Форми навчання в школі/ Ю.Г.Мальований.- К.: Освіта, 1992.

4. Юрченко Н.Ф. Графічні диктанти для дітей молодшого шкільного віку/Н.Ф.Юрченко.- Х.: Вид.група «Основа», 2007.

 

18 жовтня 2012 року                                                                                  Підготувала методист РМК Придатко Л.С

Переглядів: 1532 | Додав: Адмін | Рейтинг: 5.0/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук по сайту
...

РС ГУ ДСНС

Календар
«  Жовтень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Годинник
Архів записів
Система ІСУО


Освіта ua

Відділ освіти Сквирської РДА м. Сквира, вул. Богачевського, 55, 09000 skviravo@ukr.net