Вівторок, 11.08.2020, 10:53
Вітаю Вас Гість | RSS

Офіційний сайт відділу освіти Сквирської РДА

Меню сайту
...

Статистика
Rambler's Top100
Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0
Вхiд

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Головна » 2011 » Жовтень » 10 » 10 жовтня 2011 року відбувся семінар-практикум вчителів української мови та літератури
16:35
10 жовтня 2011 року відбувся семінар-практикум вчителів української мови та літератури

10 жовтня 2011 року відбувся семінар-практикум на тему «Використання навчальних технологій з метою формування навчальних предметних компетентностей мовної особистості»

Методичний бюлетень

Використання навчальних технологій з метою формування навчальних предметних компетентностей

мовної особистості

Учитель готується до хорошого уроку все життя…

                                                                                              В.Сухомлинський

                Одним із завдань реформування змісту мовної освіти є вироблення на основі державних стандартів системи та обсягу знань про мову і мовлення, мовних і мовленнєвих умінь та навичок, досвіду творчої діяльності та емоційно-ціннісного ставлення до світу, переорієнтація процесу навчання на розвиток особистості учня, формування його компетентностей.

                Отже, програма спрямована на розвиток усного й писемного мовлення учнів. Невід’ємним складником писемного мовлення є орфографічні й пунктуаційні навички. Щоб забезпечити грамотність, потрібно виконувати навчально-тренувальні вправи, які мають виробити навички безпомилково і швидко застосовувати вивчені правила, працювати свідомо, адже правописна практика взаємопов’язана з постійним мисленням.

                Використання технологій навчання на уроках з метою формування навчально-предметних компетентностей учня стає перспективним напрямком методики навчання мови. Важливу роль при цьому відіграє індивідуально-диференційований принцип як на рівні роботи з учнями, так і в плані добору тематичного навчального матеріалу.

                Виділяємо навчальні технології, метою яких є формувати в учнів внутрішню потребу грамотно писати.:

*Індивідуально-групова технологія «Сюрпризи тітоньки Орфографії»

*Технологія «Прочитай - розкажи – поясни – напиши»

*Технологія «Редактор»

*Технологія «Звертання»

*Технологія «Читаємо – аналізуємо – пишемо»

*Технологія «Автобіографія»

Отже, взаємозв’язок відповідних форм, методів і прийомів, що ґрунтуються на текстовій основі, розвиває мовленнєві навички у зв’язку із правописними вміннями школярів.

Під час навчання мають бути створені умови для позитивного розвитку, психологічного комфорту, творчої реалізації. В.Сухомлинський казав: «Не забуваймо, що в школі дитина не тільки вчиться, у школі вона живе».

Важливе завдання шкільної мовної освіти – розвиток усного і писемного зв’язного мовлення учнів. Важливо викликати у дітей бажання, потребу писати, причому писати правильно: «…письмо має бути осмисленим для дитини, у ньому має бути природна потреба, необхідність, воно повинно бути включене для дитини в життєво необхідне завдання…»

Попередження помилок може бути успішним тільки тоді, коли вчитель добре знатиме можливості кожного учня в оволодінні орфографією й організує роботу таким чином, щоб застерегти у майбутньому.

Для формування в учнів навичок орфографічно й пунктуаційно правильно писати вчителі використовують переважно диктанти й тестові завдання. Це одна з найефективніших форм роботи, що сприяє виробленню міцних орфографічних навичок. Цінність диктанту в тому, що під час його написання учні призвичаюються до активної й організованої колективної праці. Диктант привчає учнів писати з максимальним зосередженням уваги, розвиває пам'ять, зір, слух, виробляє вміння свідомо користуватися орфографічними правилами.

За метою проведення диктанти поділяють на:

*контрольні;

*навчальні;

*контрольно-навчальні, до яких відносять диктант «Перевіряю себе».

                За характером запису тексту диктанти поділяють на:

*дослівні (текстуальні);

*диктанти зі зміною тексту.

                За часом пояснення орфограм виділяють такі диктанти:

*попереджувальні;

*коментовані;

*пояснювальні.

Вибіркові диктанти можуть бути:

*попереджувальними;

*пояснювальними;

*творчими.

Вільний диктант – це також робота з розвитку мовлення, бо сприяє збагаченню лексики учня, виробляє самостійність у формуванні думок, становлячи перехідну ланку від диктанту до переказу.

                Тестові завдання сприяють закріпленню вивченого мовного матеріалу і якісній підготовці учнів до тематичного оцінювання, можуть використовуватися з метою самоконтролю, взаємоконтролю і контролю знань вчителем на етапі діагностики результативності уроку.

                Тестові завдання, за висловлюванням В.В.Лаврик, є одним із важливих засобів формування мовленнєвої компетенції учнів.

                Систематичний контроль за веденням зошитів, за виконанням усіх видів письмових робіт є важливим стимулом для покращення грамотності учнів і розвитку писемного мовлення.

 

Література

Дубчак Л.О., Матвієнко С.Е. Навчаємо словесності // Дивослово. – 2011. - №10.

Тимченко С.О. Критичне мислення: крок до

комунікативної компетенції учня // Дивослово. – 2011. - №19.

Хоменко Н.В., Розвиток правописної грамотності школярів // Дивослово. – 2010. - №35-36.

Домбровська М.В. Виховуючи грамотну

особистість // Дивослово. – 2010. - №12.

Родигіна І.В. Компетентнісно орієнтований

підхід до навчання .- Х. :  - Видав. гр.

«Основа», 2005. – 16 с. (Серія «Бібліотека

журналу «Управління школою»)

 

З даної теми було проведено відкриті уроки у 9 та в11 класах вчителями Сквирської ЗОШ І-ІІІст.№2 Седлецькою І.П. та Яценко О.М.

 

Методист РМК                                                                                Максимець Т.Г.

Переглядів: 1392 | Додав: Адмін | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук по сайту
...

РС ГУ ДСНС

Календар
«  Жовтень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Годинник
Архів записів
Система ІСУО


Освіта ua

Відділ освіти Сквирської РДА м. Сквира, вул. Богачевського, 55, 09000 skviravo@ukr.net